معلم یار نسخه 1.4

نرم افزاری جامع برای مدیریت فرایند آموزشی و تربیتی کلاس درس طراحی شده برای سیستم عامل اندروید. از این به بعد همه جا دفتر ثبت قرایند آموزشی را همراه خود داشته باشید.

بیشتر
image01

ثبت برنامه هقتگی

شما می توانید برنامه هفتگی خود را وارد کنید و سپس به تعداد دانش آموزان پرینت بگیرید این پرینت در کارت SD ذخیره می شود.همچنین برنامه به صورت اتوماتیک کتاب را برای شما جهت تدریس بودجه بندی خواهد کرد.

بیشتر
image01

مدیریت امتحانات

نرم افزار معلم یار از دو سیستم ارزشیابی توصیفی و کمی - تلفیقی پشتیبانی می کند.به را حتی می توانید نتایج آزمون ها را در آن وارد کنید سپس محتوایی معنا دار از عملکرد یکایک دانش آموزان و کل کلاس مشاهده کنید.

Read more
image01

نمودار های گرافیکی

نرم افزار معلم یار نمودارهای گرافیکی زیبایی جهت ارزیابی عملکرد دانش آموزان در درس خاص - کل دروس و به تفکیک ماه به ماه ارائه میدهد شما می توانید این نمودار ها را در دستگاه اندرویدی خود ذخیره کنید.

Read more
image01

سیستم ارسال پیامک و ایمیل

نرم افزار معلم یار این امکان را به شما می دهد تا نتایج آزمون ها و غیبتها و عملکرد ها را از طریق پیامک در اختیار اولیا قرار دهید. و همچنین با یک حساب Gmail ساده سیستم میلینگ نرم افزار را فعال کنید و به راحتی از طریق ایمیل داده ای را به همه ی اولیا ارسال کنید.

Read more
image01

مدیریت جلسات اولیا

نرم افزار معلم یار این امکان را به شما می دهد تا جلسات اولیا را مدیریت کنید و همچنین صدور دعوت نامه و ارسال آن از طریق ایمیل یا پیامک به دانش آموزانی که جهت گیرنده انتخاب شده اند و همچنین ذخیره ی دعوت نامه ها در کارت SD دستگاه جهت چاپ با پرینتر.

Read more
image01

ارسال تکلیف و نمونه سوال و فایل

ارسال تکالیف و نمونه سوال و پیک و فایل در قالب PDF و WORD و تصویر و فایل فشرده به دانش آموزان در ایام تعطیلات که به آنها دسترسی ندارید همچنین امکان اطلاع رسانی به اولیا از طریق پیامک

image01

صدور کارنامه

نرم افزار معلم یار این امکان را به شما می دهد تا با انتخاب بازه ای از سال تحصیلی یک کارنامه جامع از امتحانات - مسائل تربیتی - غیبت ها - حضور اولیا و ... ( البته پارامتر ها قابل انتخاب است ) صادر گردد این کارنامه را می توان جهت چاپ در کارت SD ذخیره کرد و هم می توان برای اولیا ایمیل کرد.

Read more
image01

پشتیبان گیری

نرم افزار معلم یار این امکان را به شما می دهد تا با گرفتن یک نسخه ی پشتیبان از همه ی داده ها دیگر نگران از دست دادن داده ها با خراب شدن دستگاه یا هر اتفاق دیگر نباشید شما به راحتی می توانید با وارد کردن نسخه ی پشتیبا نرم افزار را به حالت مورد نظرتان برگردانید.

Read more
image01

خرید از کافه بازار

از طریق کارت اعتباری بانکی متصل به طرح شتاب می توانید آن را از مارکت ایرانی کافه بازار تهیه کنید.

Read more
image01
بسم الله الرّحمن الرّحیم   اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
 

من یک معلم هستم و علاوه بر این در زمینه برنامه نویسی موبایل و وب سایت و طراحی نیز فعالیت می کنم .این فضا ایجاد کردم تا با کاربران نرم افزار هایم ارتباط داشته باشم و هم در حوزه تعلیم و تربیت بنویسم.

  چهارشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۴ ق.ظ


زندگی خوب چیست ؟

جامعه خوب کدام است ؟

دانش مطلوب چیست ؟ پاسخ به این پرسش ها ،نحوه عمل برنامه ریز و معلم را تعیین می کند .

3)فلسفه روی جنبه های اساسی برنامه درسی تأثیر می گذارد .تایلر کاربرد نظریات فلسفی در برنامه ریزی درسی را جهت تدوین اهداف آموزشی مورد تأکید قرار می دهد و معتقد است که فلسفه تعلیم و تربیت برای تطلیف یا بیان دقیق هدف های تربیتی به کار گرفته می شود (شریعتمداری ،1378). پیترز در زمینه نقش فلسفه تربیت در تعیین اهداف برنامه درسی ،می نویسد: «فلسفه تعلیم و تربیت می تواند ،به دنبال طراحی ماهیت و روابط متقابل هدف های عینی باشد و از این رو می تواند نشان دهد که کدام نوع انتخاب ضرورت دارد پس آن چه در برنامه  درسی به آن نیازمندیم درک ساختار یا الگوی روابط حاکم بر هدف های عینی مورد نظر است »(پیترز ،1975).

4)فلسفه تعلیم و تربیت در باره ارزش تدریس ،یادگیری موضوعات اولویت دار و ارزشمندی هر موضوع بحث می کند . به گفته توماس هاپکینز «فلسفه تعلیم و تربیت در هر تصمیم گیری مهم که در مورد برنامه درسی و آموزش در گذشته به عمل آمده و در آینده اتخاذ خواهد شد ،دخالت داشته و دارد . گودلد خاطر شنان می کند که فلسفه «تعلیم و تربیت نقطه شروع طراحی برنامه درسی و پایه تصمیمات بعدی است .همچنین سوتو ،از فلسفه تعلیم و تربیت به عنوان عنصر اساسی در تعیین اهداف دقیق آموزشی نام می برد (شریعتمداری ،1378: 16).

5)برنامه ریزی درسی مسائلی چون ؛ شناخت فراگیر ،برنامه درسی ،روش های تدریس ،رابطه معلم و شاگرد ،اهداف ،عناوین محتوا و دروس را مورد بحث و بررسی قرار می دهد . فلسفه های تعلیم و تربیت درباره هر کدام ار موارد یاد شده دیدگاهای خاص دارند که به برنامه ریز یا معلم کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری اتخاذ نماید . آنچه یک معلم در فرایند تربیت یا فرایند یاددهی –یادگیری به عنوان فعالیت های کلاسی انجام می دهد به طور مستقم با مسائل نظری فلسفی برخاسته از حیطه های سه گانه معرفت شناسی ،هستی شناسی و ارزش شناسی نیستند ،بلکه علاوه بر آن ها شامل مسائل دیگری نیز می شود که خاستگاه های مختلفی دارند . اما باید در نظر داشت که بدون توسل به مسائل کلی فلسفی نمی توانیم تبیین درستی از سیاست ها و خط مشی های تربیتی داشته باشیم یا سیاست ها و هدف های موجود را مورد ارزشیابی و نقد قرار دهیم و در نهایت ،برای فرایند تربیت هدف و روش انتخاب کنیم .

6)فلسفه تربیت پرسیدن پرسش هایی است برای رسیدن به راه رسم تربیت درست ،منسجم ،پیوسته و هماهنگ و جلوگیری از تضاد و تناقض در نظر و عمل مربیان و متخصصان تربیتی . پرسش هایی نظیر ؛ماهیت زندگی خوب که قصد تربیت نیل بدان است چیست ؟آیا تربیت امری ضروری است اگر تربیت یک جریان اجتماعی است ماهیت جامعه چیست ؟ماهیت معرفت چیست ؟و سؤال های دیگر (ابراهیم زاده ،1388).

اسمیت ،استانلی و شورس بر نقش فلسفه تعلیم و تربیت در برنامه درسی اشاره کرده معتقدند که در مواقع زیر ، با فلسفه تعلیم و تربیت ،سروکار داریم؛

1.اهداف تربیتی تنظیم و حقیقتاً درست دانسته می شوند .

2.محتوا انتخاب و سازماندهی می شود .

3.اقدامات پایه ای و فعالیت ها تنظیم می گردد .

دیوئی فلسفه تعلیم و تربیت را تئوری«عمومی تعلیم و تربیت »می داند . به نظر او اگر تعلیم و تربیت ،فرایند ایجاد گرایش های بنیادی ،عقلانی و عاطفی نسبت به طبیعت و همنوعان بدانیم در این صورت حتی می توانیم فلسفه را به عنوان «نظریه عمومی تعلیم و تربیت »تعریف کنیم . بنابراین فلسفه تعلیم و تربیت نه تنها نقطه شروع بلکه پایه و اساس همه فعالیت های برنامه درسی است .

آموزش و پرورش انسان گرایانه از آموزشی حمایت می کند که «رشد مفهوم از خود»و «رشد فردی احساسات »را در دانش آموزان ،تقویت و تشویق کند . در این الگوها انتظارات به نحوی تدوین می شود که تمام دانش آموزان بتوانند به آن دست یابند و معلمان باید دانش آموزان را به کشف عقاید به صورت آزادانه ،طرح پرسش های باز و ایجاد احساسی خوب و مثبت درباره تجربیات یادگیری شان تشویق کنند(مایرز و مایرز، 1990).

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۴
شمع سوزان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی